FAQ

První setkání s PPC reklamou

Co jsou PPC?

PPC neboli Pay Per Click reklama je typ reklamy na internetu, u které neplatíte za zobrazení, ale pouze za kliknutí. Platíte tedy až ve chvíli, kdy potencionální zákazník projevil zájem o váš produkt, vaši značku nebo vaše služby. Liší se tak od ostatních marketingových nástrojů. 

Kde všude se PPC ukazuje?

S PPC reklamou se na dnešním internetu můžete potkat v podstatě kdekoliv. Při čtení článků, při vyhledávání na Google, při projíždění feedu na sociálních sítí, během čtení vašich emailů, sledování videí a tak dále.

Jak si mám vybrat správného partnera pro výkonnostní marketing?

Jednoduše řečeno - bohužel obtížně. Toto jsou alespoň základní body

  • Hledejte certifikace Google a Sklik
  • Ujistěte se, že reklamní účty budou vaše, budete do nich mít přístup a budete dostávat pravidelný report (kterému budete rozumět)
  • Mějte stanovené cíle (např. tržby), které budete průběžně kontrolovat
  • Ujistěte se, že s vámi správce komunikuje pravidelně a realisticky (tj. neslibuje modré z nebe a nic není problém)
  • Dívejte se v Google Ads do historie změn pro alespoň základní informaci, jak často se na účtu pracuje
Děláte audit na běžících kampaní?

Ano, zdarma. Napište nám a my provedeme audit vašich kampaní. Obvykle ho zpracujeme do 48h od zaslání přístupů. Audit je koncipovaný manažersky - jsou tam jen velké chyby a nevyužité příležitosti.

Auditujeme pouze kampaně s měsíční útratou 20 000 Kč a více.

PPC se mi nevyplatilo, proč to mám zkoušet znovu?

Buď vám to správce dělal špatně, nebo jste neměli dobře zvolený obchodní model. Oboje odhalí náš audit PPC reklam zdarma.

 

Platím náklady na reklamu i správu?

Ano. Vždy si předem stanovíme cílové PNO, rozpočet na reklamu i rozsah naší práce na vašich kampaních. U větších kampaní také doměřujeme hrubý zisk.

O jaké PPC systémy se staráte?
  • Google Ads
  • Sklik
  • Facebook
  • Zbožové srovnávače - Heureka, Zboží, Glami, Favi, Biano atd.
  • Criteo / RTB House
Kolik je potřeba do začátku financí?

Výchozí minimální investice u Dantoa je 30 000 Kč měsíčně (kredit + správa). U malých e-shopů či služeb může být toto číslo nižší, takovým klientům se nicméně nevěnujeme.

První PPC kampaň

Jak dlouho trvá, než se spustí první kampaň?

První kampaň může být nastavena během 2-3 dní od podepsání smlouvy. Spuštění kampaně totiž předchází kontrola technického nastavení - měřící kódy, XML feedy, propojení účtů atd.

Co vše je potřeba nastavit, aby reklama běžela?

Je potřeba založit účty, přidat nám přístup, přidat veškeré potřebné kódy na web a přidat fakturační údaje. Případně také sladit grafiku a texty. Většina našich klientů však nechává obojí na nás.

Jak přiřadím objednávky k PPC reklamě?

Tzv. konverzní kódy jednotlivých systémů či souhrnně Google Analytics vám ukáže, kolik jednotlivé systémy dělají tržeb. Bohužel od 1.1.2022 nelze kvůli nové cookies legislativě hovořit o 100% přesnosti měření - máme však vypracované metody na dopočet hodnot, abychom mohli reklamu dál efektivně řídit.

Za jak dlouho uvídím výsledky?

Jednotlivé výsledky uvidíte v podstatě ihned. Nicméně je potřeba počkat s komplexním vyhodnocováním do doby, než se shromáždí dostatečné množství statistických dat. Řádově se jedná o 2-3 měsíce (ovšem když během 2 dní uvidíme "chytrou" kampaň s nesmyslně vysokým CPC, samozřejmě ji vypneme ihned a nastavíme jinak).

Kdo vlastní účty a kampaně, které vytvoříte pro můj eshop/službu?

Vlastníkem účtu jste u nás vždy vy. I když vám ho nakrásně budeme zakládat, ihned obdržíte veškerá admin práva a my si účet pouze jen klasicky nasdílíme. Stejně tak vždy přímo vy hradíte inzertní náklady.

Můžete mi jen nastavit kampaně a já si je poté budu spravovat sám?

Ne. Byť je spousta kampaní do jisté míry automatických, i zde platí pořekadlo "dobrý sluha, ale zlý pán". Například Google Smart shopping / performance max kampaň s nezkušeným správcem snadno vyběhnou

Jak je to s bannery? Umíte nám je udělat?

Ano. Nyní ovšem systémy preferují responzivní reklamy, které kombinují obrázky s textem a 1 reklama se přizpůsobí jakékoli velkosti reklamního slotu.

Více o PPC reklamě

Jak fungují PPC aukce?

PPC aukce fungují na základě nejvyššího bidu a relevance reklamy. Během aukce systém vyhodnotí, která reklama má nejvyšší skóre kvality a jestli jsou ochotni zaplatit potřebnou částku pro danou pozici. 

Jaký je rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou kampaní?

Reklamy ve vyhledávací síti se budou zobrazovat ve vyhledávačích (např. Google a Seznam). Reklama se spustí na základě klíčových slov a dotazů, které uživatelé napíší do vyhledávacího políčka. Reklamy v obsahové síti se zobrazují na partnerských webech - zpravodajské weby, blogy, galerie, hry, apod.

  • Vyhledávací kampaně cílí na zákazníky, kteří aktivně něco vyhledávají.
  • Obsahové kampaně naopak oslovují zákazníky často ve volnočasovém rozpoložení - čtou články, baví se atd.

Obě tyto kampaně je tedy potřeba spravovat zcela jinak. Jestli náhodou u sebe v účtu najdete kampaň cílící na obě sítě zároveń, nutně potřebujete PPC audit.

Co jsou longtaily a proč je používáme?

Longtail označuje slovní spojení, které obsahuje 3 a více slov (např. červená krajková košile). Tato sousloví se používají ve vyhledávacích kampaních. Cílem je zobrazit reklamu potencionálnímu zákazníkovi, o kterém víme, že má zájem o náš produkt. Přeci jen hledá již velmi specifickou věc. 

Kde se zobrazují discovery reklamy?

Tyto reklamy najdeme v systému Youtube, v Gmailu a nebo v kanálu discovery. V podstatě se jedná o velmi specifické obsahové reklamy. Discovery reklamy mají svoje vlastní typy reklam, které jsou odlišné od těch obsahových. 

Na koho můžu cílit v Google Ads/Skliku/Facebooku?

Kam zacílíte reklamu si můžete vybrat při nastavování. Vybrat si můžete různé demografické parametry (např. ženy ve věku 25-34 let), různá publika (např. ty, kteří se zajímají o sport a fitness), životní událost (např. koupě domu nebo narození dítěte) a další. 

Nerozběhla se mi kampaň, co s tím?

Nerozběhnutí kampaně může mít několik důvodů - nekvalitní reklama, moc nízká nabídka, zamítnuté reklamy, nekvalitní obrázky atd. Zjistěte přesný důvod využitím PPC auditu.

Jak často je potřeba kampaně optimalizovat?

Univerzální odpověď neexistuje. Některé kampaně je potřeba optimalizovat denně, některé týdně, některé jednou za 14 dní, jiné jednou za měsíc. Záleží na rozpočtu, typu kampaně, sortimentu i délce, kdy tato kampaň běží.