8 nástrojů, které vám ulehčí nastavování a správu Vašich PPC kampaní

Zpět na přehled článků
Michal Klajban
20.08.2020

Znáte to: stojíte před problémem, jak udělat nějakou opakující se akci ve Vašich kampaních a nevíte si rady, jak na to. Jakýkoliv problém máte, je téměř jisté, že ho měl někdo před Vámi, a je vysoce pravděpodobné, že někdo jiný na něj vyvinul spolehlivé řešení.

V dnešním článku Vám přináším tipy na 8 online nástrojů, které Vám mohou zdarma usnadnit práci na Vašich kampaních. Začneme těmi zdánlivě banálními a dostaneme se až k pokročilejším specifickým nástrojům.

Excel

Dobře, přiznávám, že Excel není vždy vnímán pozitivně. Nicméně ať chcete nebo ne, jedná se o velmi mocný nástroj. A vývojáři z Google i Sklik to dobře ví, ne nadarmo Vám nabízí export kampaní či jejich statistik v excelovských formátech. A tam si z nich můžete vytvářet grafy, (polo)automatizované reporty a další.

V době Google Spreadhseetů navíc už pro většinu úkolů ani nepotřebujete utrácet za licenci od Microsoft Office a můžete bez problémů a zdarma použít verzi od Google. Některé fičury sice chybí, však pro valnou většinu běžných úkonů jsou Google Spreadsheets postačující.

Notepad++

Vynikající nástroj, pokud stojíte před specifickým problémem - např. chcete udělat z víceslovných výrazů z Vašeho seznamu klíčových slov jednoslovné výrazy, chcete připojit znaménko + (pro modifikovanou shodu) před všechna slova nebo byste rádi odstranili uvozovky (znak pro přesnou shodu) a nahradili je hranatou závorkou.

Funkce Ctrl+H (Najít a nahradit) totiž nabízí možnost použití regulárních výrazů, se kterými můžete ve svých kampaních udělat divy. Zvládnutí Excelu a Notepad++ se vám navíc bude hodit nejen u správy PPC kampaní!

Ads Editor

Proč používat funkci “Najít a nahradit” v Notepad++, když ji můžete používat přímo ve Vašich kampaních v Ads Editoru? Ads Editor je další velmi efektivní nástroj pro hromadnou správu PPC kampaní. U nás v DANTOA se jedná o klíčový nástroj u klientů s masivním počtem kampaní. Příklady použití mohou být např. hromadná náhrada textů v našich vyhledávacích kampaních, aktualizace termínů slev či masivní náhrada URL.

Ads Editor je zdarma a jeho instalaci vřele doporučujeme i Sklikářům - kampaně se totiž dají z Skliku vyexportovat, naimportovat do Ads Editoru, upravit, vyexportovat a naimportovat zpět do Sklik. Při používání buďte opatrní a raději si udělejte zálohu kampaní před tím, než provedete masivní úpravy.

Campaign URL Builder

Dávno je pryč doba, kdy PPCčkaři museli všechny kampaně ručně tagovat, aby se dala změřit jejich výkonnost. S příchodem automatického tagování za nás tuto nevděčnou práci dělají stroje. I tak je však nezbytné znát principy tagování a občas je potřeba ho chtě nechtě použít. K tomu je nejlepší použít starý (občas u dobrý) URL Builder.

V naší agentuř ruční tagování občas používáme u klientů, kteří mají vlastní analytické systémy pro vyhodnocování kampaní, které občas bohužel neumí pracovat s automatickým tagováním. Pokud budete muset ručně tagovat i Vy, vězte, že Excel, Notepad++ nebo Ads Editor jsou Vaši nejlepší přátelé.

zdroj: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

JustPaste.it

Výborný nástroj pro rychlé sdílení textů, seznamů klíčových slov a dalších podobných materiálů. Osobně ho používám hlavně při komunikaci s programátory, když jim posílám chybové hlášky, screenshoty nebo zdrojové kódy měřících kódů. Hlavně měřící kódy silně nedoporučuji posílat v těle emailů, protože některé systémy je s oblibou vyhodnocují jako spam.

Pokud se rozhodnete JustPaste.it používat, doporučuji se nejdříve registrovat. Částečně Vám přestane vyskakovat otravná CAPTCHA a dá se upravit nastavení soukromí, takže důvěrné materiály můžete rychle sdílet např. pouze s Vašimi spolupracovníky.

zdroj: justpaste.it

Odstranění diakritiky online

Odstranění diakritiky ze Seznamu klíčových slov je něco, co by měl dělat každý PPCčkař. I když Google a Sklik umí dnes již velmi dobře pracovat s diakritikou (tzn. zobrazovat reklamu na dotazy s diakritikou i bez), taková přesná shoda u Sklik nezobrazí Vaši reklamu v případě, že dotaz byl položen bez diakritiky a Vy tuto variantu nemáte ve Vašem seznamu klíčových slov. Raději než kontrolovat jednotlivé případy, je mnohdy jednodušší to udělat hromadně ve všech kampaních.

Pro odstranění diakritiky navíc hovoří skutečnost, že PPC systémy jsou přece jenom stroje, co občas chybují. Řešení je poměrně jednoduché: zkopírujete si seznam klíčových slov, odstraníte z něj diakritiku a vložíte ho zpět do stejného seznamu, který sice patřičně nabobtná, avšak díky tomu máte jistotu, že Vaše reklamy půjdou do aukce. Vedle toho také získáte statistiky pro jednotlivá slova s diakritikou i bez ní.

Výborným nástrojem na odstranění diakritiky je tento nástroj od TextMechanic. TextMechanic vůbec poskytuje celou řadu vynikajících funkcí, které se sice dají vyřešit přes Notepad++, avšak v každodenní praxi je často chytřejší použít online nástroj dělaný na míru tomu, co potřebujete. K mým oblíbeným patří např. odebrání duplicitních řádků nebo odebrání duplicitních slov.

Zdroj: textmechanic.com

PPC Keyword Concatenation Tool

Mocným nástrojem na zkombinování vašich klíčových slov je PPC Keyword Concatenation Tool. Tento nástroj Vám umožní vytvářet všechny možné kombinace klíčových slov, které budete potřebovat pro Vaše kampaně. Řada PPC systémů podobné funkce už umí spustit automaticky, avšak pokud chcete mít své kampaně skutečně pod kontrolou, je vždy lepší si to vyřešit na Vaší straně.

S kombinacemi se do toho nebojte pořádně opřít, dlouhé seznamy klíčových slov ničemu nevadí!

zdroj: www.found.co.uk/ppc-keyword-tool

Jumbo Keyword

Jumbo Keyword jsem zvyklý používat pro rychlé doplnění nebo odstranění určité shody. Pokud dělám např. analýzu klíčových slov a mám v textovém dokumentu jen slova s volnou shodou, jejich zkopírováním do Jumbo Keyword rychle přidám jakékoliv další shody. Stačí v záložce kliknout na “JUMBO Keyword”, zkopírovat klíčová slova a v levém sloupci si pak vybrat typ(y) shody, který potřebuji.

Zdroj: jumbokeyword.com

Závěr

Nástrojů pro zjednodušení práce PPCčkařů je celá řada a dnes jsem Vám přinesl jen jejich úzký výsek. Ať se rozhodne je používat nebo ne, nezapomínejte na základní dostupné nástroje typu Excel nebo Notepad++, které dokáží divy, pokud jsou správně použity.

Používáte ještě jiný nástroj, který jsme tady nezmínili? Napište nám o něm do komentářů.