BLOG 2/4

Koniec 28-dňovému atribučnému oknu na Facebooku

Daniel Demeš
02.10.2020

Facebook nedávno ohlásil správu, ktorá otriasla online marketingovým svetom. Konkrétne sa chystajú 12. októbra zrušiť dĺžku atribučného okna z 28-dňí na 7. Čo to znamená? Historický vieme, že Facebook umožňuje tzv. report atribúciu v rozmedzí 28 dní od kliknutia na reklamu a 1 deň po prehliadnutí reklamy bez kliknutia. A tieto výsledky sa nám následne premietajú do ads managera a my s nimi ďaľej pracujeme.

PŘILÁKEJTE POZORNOST UŽIVATELŮ. VYLAĎTE SVÉ REKLAMY POMOCÍ DYNAMICKÝCH ZMĚN V TEXTECH INZERÁTŮ.

Martina Stloukalová
15.09.2020

Jestli jste doposud ve svých kampaních v Google Ads ve vyhledávací síti používali pouze klasické textové reklamy s pevně daným textem, máme pro vás tip, jak tyto reklamy vylepšit, upřesnit a zvýšit šanci na přivedení zákazníků na váš web a získat tak více konverzí.

8 nástrojů, které vám ulehčí nastavování a správu Vašich PPC kampaní

Michal Klajban
20.08.2020

Znáte to: stojíte před problémem, jak udělat nějakou opakující se akci ve Vašich kampaních a nevíte si rady, jak na to. Jakýkoliv problém máte, je téměř jisté, že ho měl někdo před Vámi, a je vysoce pravděpodobné, že někdo jiný na něj vyvinul spolehlivé řešení. V dnešním článku Vám přináším tipy na 8 online nástrojů, které Vám mohou zdarma usnadnit práci na Vašich kampaních. Začneme těmi zdánlivě banálními a dostaneme se až k pokročilejším specifickým nástrojům.

"Remote work" v Česku. Pomalá cesta do pekla nebo geniální nápad?

Veronika Schleiderová
20.07.2020

Pandemie, koronavirus, ohnisko nákazy. To jsou slova, která slýcháme v posledních měsících denně. Na poli práce toto znamenalo novou a nečekanou výzvu jak pro zaměstnavatele, tak i pro zaměstnance. Bez příprav, technické podpory či pravidel se mnoho firem přeneslo do virtuálních kanceláří a meetingů online.

10 tipov ako optimalizovať Google search kampane

Katarína Kochláňová
14.07.2020

Základné funkcionality, výhody a štruktúru reklám vo vyhľadávaní v systéme Google Ads pozná snáď každý, kto sa niekedy stretol s pojmom PPC. Tieto reklamy nie sú na trhu žiadnou novinkou (Google túto formu reklamy prvýkrát predstavil takmer 20 rokov dozadu) a tak nie je nutné ich nijak zvlášť predstavovať. Čo je však pri týchto reklamách dôležité a čomu sa budeme venovať viac, je ich správna optimalizácia a nastavenie, ktoré inzerentovi prinesie želané výsledky. Na čo by sme pri vytváraní reklám vo vyhľadávaní nemali zabúdať a ako sa im neskôr venovať a vyťažiť z nich maximum si zhrnieme v 12 dôležitých bodoch.

7 mýtů o PPC aneb proč se vyplatí do nich investovat

Veronika Schleiderová
16.06.2020

O PPC koluje po internetu a mezi lidmi spousty mylných informací. Často za to mohou nedostatečné znalosti, neomylné zdroje typu “můj známý povídal” či nepochopení systému ze zmatečných návodů na internetu, které vedou jen do finanční ztráty. Podívejme se tedy na několik mýtů, se kterými se setkáváme.

Neplýtváte rozpočtem na příliš obecná klíčová slova? To vám prozradí vaše konkurence.

Martina Stloukalová
12.05.2020

Jak si vedete v PPC kampaních ve srovnání s konkurencí? Kde víc přitlačit s nabídkou nebo rozpočtem a jak si poradit s vyladěním klíčových slov? Na to se podíváme v Google Ads v sekci Statistiky aukcí. Na začátek je potřeba upozornit, že data s ohledem na konkurenci lze sledovat pouze ve vyhledávací síti a v Nákupech a nevypovídají nic o nastavení kampaní a reklam ostatních inzerentů. Údaje pouze poskytují informace z aukcí, kterých se vaše reklamy zúčastnily spolu s uvedenou konkurencí, přičemž nastavení kampaní mohou být odlišná.

Fantastická päťka – 5 silných metód ako efektívnejšie pracovať s Facebook reklamou

Daniel Demeš
13.04.2020

Scalovanie je proces, ktorý väčšinou prichádza po tom ako máme etablovanú reklamu a chceme ju „povýšiť“ na lepší výkon. To však dosiahnuť je čím ďalej väčší challenge. Čím je viac špecifické a menšie publikum rastie aj CPM a to často spôsobí nechcený dopad na výšku CPA. Aby sme si to však celé uľahčili existuje akási silná Facebook päťka o ktorej sa začína čo raz viac rozprávať. Pamätáme si časy kedy bolo potrebné kampane rozložiť ako kocky z Lega ale to už sa zdá, že je na dobro za nami. Facebook a jeho machine learning stále napreduje tak by bola škoda sa toho nechytiť všetkými piatimi.

Facebook vs. Instagram - proč se většina konverzí odehrává na Facebooku?

Jana Zahradníčková
24.03.2020

Věříme, že může být dost oborů, kterým Instagram vydělává zlatý důl. Dokážeme si to představit zejména u služeb a ty pravda moc neděláme, jsme holt eshopáři. Neznamená to však, že na Instagram žehráme. Nahlížíme na něj jako na novou PR platformu, kde jako značka můžete nechat nahlédnout zákazníky za oponu (často se děje pomocí stories) a budovat s nimi vztah, což je také velmi důležitá součást marketingu.

Skóre relevantnosti - Facebook

Daniel Demeš
26.02.2020

Skóre relevantnosti na Facebooku je metrika v rozmedzí 1-10 a interpretuje sa ním reakcia publika na reklamnú kampaň. Ako je možne si logicky vyvodiť, čím vyššia hodnota tým vyššia relevantnosť. Dalo by sa aj povedať, keď je vyššia hodnota tým je pravdepodobnejšie, že Facebook umiestni vaše reklamy pred správne publikum. A ako bonus môžeme očakávať nižšiu cenu. V roku 2019 Facebook rozdelil skóre relevantnosti alebo rozšíril o tri dimenzie. Každá z nich ma plniť inú úlohu a cieľom rozdelenia bolo poskytnutie detailnejších informácií z čoho sa následne dá analyzovať, kde je existuje priestor na zlepšenie.