Google Merchants - jak se vyhnout blokaci vašeho účtu?

Zpět na přehled článků
Ondřej Dyrka
31.08.2021

Google s plným nástupem covidu (tj. cca v dubnu 2020) začal brutálně měnit a zpřísňovat pravidla inzerce nejen pro Google Ads, ale také pro Merchants účty.

Velkou část zamítání účtů provádí robot, který kontroluje několik základních bodů. Pokud je nemáte, účet vám zablokuje. Při odblokování musíte projít ruční kontrolou, která již může najít další chyby a dostáváte se do zapeklitého kolečka, zatímco se tržby propadají.

Třešničkou na dortu je obecný důvod “Misrepresentation”, česky Předstírání identity. Dlouhou dobu k tomu neexistovala žádná nápověda či vysvětlení, podpora vás odkázala jen na přečtení obecných podmínek. Tento článek se zaměří na řešení blokace právě z tohoto nejasného důvodu.

Seznam zásad

Aktuální seznam hlavních zásad je možné najít v sekci Nastavení / Zásady týkající se recenzí (což je zavádějící název).

Níže následuje seznam konkrétních bodů, které jsme průběžně s klienty řešili a díky kterým se nám povedlo účty odblokovat.

Kontaktní informace

  • sekce Informace o firmě

Vyplňte všechny příslušné kontaktní informace, včetně verifikace telefonního čísla - ideálně kontaktní z webu, není to však podmínka.

Doprava

Mějte správně přidanou dopravu (lhostejno jestli ve feedu nebo přes Merchants rozhraní). Používejte pouze metody, které doručí balík zákazníkovi do ruky - žádné Zásilkovny, Balíkovny, Alzaboxy atd. I když je doprava na vše zdarma, pořád to tam musí být, jen vyplňte cenu 0.

Reklamační řád

Na webu musí být viditelně stránka nazvaná Reklamace a vrácení zboží, Reklamační řád atd. Pokud to máte jen jako součást obchodních podmínek, nestačí to. Odkaz by měl být viditelný na hlavní stránce webu, ať už v hlavičce nebo v patičce.

Způsoby vrácení zboží

  • sekce Doprava a vrácení zboží

Vyplňte i tento intuitivní formulář, budete k němu potřebovat i URL stránky z předchozího bodu.

Zakládání nového účtu Merchants

Pokud založíte nový Merchants účet a propojíte jej s Ads účtem pod jiným Google účtem, často to vede k automatické blokaci. Je-li to jen trochu možné, držte to pod stejným mailem.

Ostatní

  • Pozor na zakázané produkty - FFP2 (stačí to mít i kdekoli na webu), “zbraně” (nože, nůžky) atd.
  • Mějte minimálně v celém nákupním procesu HTTPS
  • Pokud prodáváte nějaké speciální zboží typu erotické spodní prádlo nebo alkohol, mějte příslušné atributy ve feedu.

Závěrem

Pro inzerci v Google Nákupech využíváme primárně CSS partnery (více informací zde). Právě ti se nejvíc osvědčili při řešení problémů s blokacemi účtů. Mají totiž dedikovanou kontaktní osobu, která jim dá přesné informace pro opětovnou aktivaci účtu.

Několikrát jsme dokonce dostali informaci typu "Zavolal jsem jim a hned to odblokovali, že to byl omyl, co vám na to mám říct".

 

Pokud máte problémy s blokací účtu a nevíte si rady, napište nám a my vám rádi pomůžeme.