PROČ POUŽÍVAT V PPC KAMPANÍCH VYLUČUJÍCÍ KLÍČOVÁ SLOVA?

Zpět na přehled článků
Jana Zahradníčková
14.03.2018

Volná nebo přesná shoda?

 

Nejlepším vysvětlením pojmů bude názorná ukázka.

Dejme tomu, že reklamou chcete prodat dámské prsteny. Nastavíte si reklamu a k ní přidáte KW:

  • dámské prsteny
  • prsteny
  • prsteny ze zlata
  • prsteny ze stříbra
  • prodej prstenů

Ale ejhle, vaše reklama se sice zobrazí na kombinaci slov, které obsahují i slovo “prstenů”, ale konverze pravděpodobně neproběhne. To by vám potvrdil i samotný Gandalf ;-).

Zdroj: Seznam

 

Proč tomu tak je? Pravděpodobně proto, že jste u reklamy nastavili “volnou shodu” KW. Resp. volná shoda je výchozím typem shody, který se přiřadí ke každému KW, u něhož typ shody (přesnou shodu, frázovou shodu nebo vylučující shodu) sami neurčíte.

Volná shoda (bez nastavených vylučujících slov) má zpravidla velký zásah v podobě zobrazení inzerátu a prokliků, ale co se týká výsledného CTR nebo konverzí, není to velká sláva.

Inzeráty se totiž zobrazují na velmi volnou shodu i s jinými slovy a proto může dojít k nechtěnému zobrazení na (s vašim oborem podnikání) nesouvisející vyhledávací dotazy.

Předejít nechtěným kombinacím můžete kupříkladu tak, že zvolíte místo volné shody frázovou nebo přesnou.

Frázová shoda – zadaný vyhledávací dotaz musí obsahovat vámi zvolené kombinace a máte díky tomu lepší kontrolu. Např. dámské prsteny s modrým kamenem nebo dámské prsteny bazar.

Přesná shoda – zpravidla dosahuje nejlepšího konverzního poměru a CTR. Zobrazuje inzeráty pouze na slova, které jste si zvolili. Úskalím většinou bývá, že se reklama nezobrazí na překlepy a nebo na výrazy, které by také mohly dobře konvertovat, ale při nastavování kampaně jste na ně zapomněli.

 

Typ shody nastavíte v Sklik na úrovni přidávání klíčových slov.




Na co si dát pozor při nastavování vylučujících klíčových slov

 

Zjednodušeně řečeno na háčky, čárky, překlepy, čísla, tvary a typ shody.

  • pokud chcete přidat vylučující slovo “levně” (prodáváte prsteny větší nominální hodnoty než odpovídá tomuto výrazu), přidejte i výrazy bez diakritiky. Pro usnadnění práce můžete použít některý z volně dostupných nástrojů, jako je třeba tento http://bit.ly/Text-Mechanicz
  • totéž platí i tvarů, např. chcete li vyloučit slovo“bazar”, zadejte zároveň i bazarové.
  • typ shody – stejně jako u nastavování KW platí, že můžete vylučující slova zapsat ve volné shodě, frázové nebo přesné.
  • nezapomeňte, že vylučující slova lze přidávat i k PLA reklamám (Nákupy Google), dynamickým reklamám ve vyhledávání (adwords) a Produktovým inzerátům (sklik)

Typ shody vylučujících slov nastavíte na úrovni jednotlivých KW.

Zdroj: Dantoa

Nastavení vylučujících slov a typů shody v Adwords

 

Teď už víte, jak nastavit vylučující slova nebo shodu KW v sklik. Nyní se ještě podíváme, kde najdete toto nastavení v adwords.

Vylučující slova najdete na úrovní jednotlivých reklamních sestav. Klikněte na kartu klíčová slova a poté na slova vylučující, kde můžete dle libosti přidávat třeba čísla velikostí prstenů, které nemáte skladem a nechcete tak, aby se na ně inzerát zobrazoval.

 Zdroj: Dantoa

 

Usnadněte si práci díky funkci Sdílené knihovny v adwords. Doporučujeme vytvořit  vzorce nevhodných slov a ty hromadně vyloučit u všech vámi označených kampaní. Seznam vylučujících slov, který zde vytvoříte, vám usnadní práci při vytváření nových kampaní.

Zdroj: Dantoa

 

Typ shody v Adwords

Nastavíte na úrovni KW u jednotlivých inzerátů.

Zdroj: Dantoa


Používání modifikátoru shody v Adwords pro lepší kontrolu nad volnou shodou

 

Jak už jsme zmínili, volná shoda bez jakýchkoliv omezení není ideálním řešením pro maximalizaci zisku. Adwords však nabízí vylepšení v podobě modifikátoru shody, který vám umožní lepší kontrolu nad volnou shodou.  

Pomocí modifikované volné shody můžete určit, že pro spuštění reklamy se musí objevit konkrétní klíčová slova ve volné shodě nebo jejich blízké varianty. Blízké varianty zahrnují slova v chybné pravopisné podobě, jednotné a množné číslo, zkratky a zkratková slova a slova příbuzná (např. hodinky, hodinář).

Uvedeme příklad:

  • Používaný znak: +KW
  • Ukázkové KW: +dámské +prsteny
  • Ukázkový vyhledávací dotaz: prsteny pro ženy


Závěr

 

Závěrem jenom dodáme, že i když detailním nastavením strávíte více času, odměnou vám bude úspora na inzertních výdajích a získání většího počtu konverzí, a to se přece vyplatí, co říkáte. 

65 mil. Kč spravovaného kreditu
v roce 2020
414 mil. Kč tržby klientů
z námi spravovaných kampaní