Jak nastavit mikrokonverze a proč je důležité je mít v performance max kampaních?

Zpět na přehled článků
Veronika Schleiderová
17.08.2022

Performance max pomalu přebírají skoro veškerý život v systému Google Ads. Jejich výhoda? Sami si umí určit, kteří uživatele mají větší pravděpodobnost nákupu. A dle toho určují bid, rozhodnou se mu již neukazovat či naopak přitvrdí v reklamě, pokud vidí potenciál. 

Nutno podotknout, že systémy toto vypočítají opravdu lépe, jak člověk. Neznamená to však, že budoucnost PPCčkařů je v troskách. Performance max jsou náročné na založení i optimalizaci. Je potřeba ukázat systému, na jaké lidi ma cílit (tzv. signály publika) a tyto signály také pravidelně doplňovat. Pravidelně je také potřeba obměňovat grafické podklady. 

Jak dále můžete výkonu performance max dopomoct? 

Řekněte jí, v jaké fázi se nachází váš zákazník. Nastavte tzv. mikrokonverze. Co jsou zač? 

Jedná se o konverze, které nastavíte jednoduše v Google Analytics (pokud jedete přes Shoptet) či je potřeba nastavit klasicky kódy na váše web. 

1. Přidáno do košíku

Znáte to. Jste na eshopu. Naházíte si pár věcí do košíku. A pak musíte běžet na tramvaj, dítě vám vylije limonádu na podlahu nebo vám právě začíná pořad v televizi. Nebo si jen řekněte, ještě nenakoupím, musím si to rozmyslet. 

Pro performance max je toto důležitý signál. Najednou ví, že tento uživatel má vyšší pravděpodobnost nákupu než Jarda, který jen přišel na eshop, proběhl pár stránek a odešel. A ne, nejde to pořešit přes publika. Na většině eshopů jen kliknete na “přidat do košíku” bez toho, abyste přímo navštívili www.vaseshop.cz/kosik

A co je ještě lepší? Na tyto uživatele poté můžete cílit v separátní kampani. Třeba přes discovery (za předpokladu, že máte responzivní web)

 

 

2. Začátek/Progress v checkoutu

Druhou podstatnou konverzí je začátek a postup v procesu check outu. Tedy člověk klikne do košíku, vybírá si dopravu, metodu platby. Ale zase ten poslední klik “Závazně objednat neudělá”. Prostě zase do toho něco vlezlo. Možná strýček Skrblík, možná vybitá baterka, možná řvoucí dítě,... 

Znovu se jedná o kvalitní ůdaj, který poskytuje kampani informace o tom, kde se člověk nachází. Tomuto člověku se poté nebude bát ukázat reklamu na lepších a dražších pozicích. 

3. Zájem/zapojení 

Další nejspíš pikokonverzí může být doba strávená na stránce či počet stránek, které uživatelé navštívili. Délka návštěvy a počet navštívených stránek je na vás a liší se u každého eshopu.

Jak je nastavit?

Mám Shoptet (či jiné krabicové řešení)

Pokud používáte pro svůj eshop Shoptet, tak je nastavení velmi jednoduché. 

Příprava podkladů:

1. Klikněte na “Chování” → “Události” → “Přehled” → “Ecommerce”

Mikrokonverze

2. Poté je potřeba se přepnout na “Akce události” (vlevo nad tabulkou)

 

3. Poté vám zde vyjedou jednotlivé budoucí mikrokonverze:

Toto si zkopírujte, zapamatujte a nebo nechte otevřené v jiném okně. 

 

Nyní je čas na samotné nastavení:

1. Klikněte na ozubené kolečko nastavení v levém dolním rohu. Ve třetím sloupečku poté klikněte na “Cíle”.

 

2. Klikněte na “nový cíl”

 

3. V prvním výběru vyberte “Vlastní” (viz obrázek)

 

4. Do popisu cíle si vyberte název vaší mikrokonverze. My používáme přímo název, který je v události a tedy “add_to_cart”. Klidně si to ale pojmenujte v češtině “Přidáno do košíku”. 

Ve výběru pod názvem vyberte “Události” (pro košík a checkout). Pokud nastavujete počet stránek na relaci či dobu strávenou na webu, vyberte danou kategorii. 

 

5. Nyní se budeme vracet zpátky k tomu otevřenému druhému oknu. Do kategorie vložte danou kategorii události dle vašeho Google Analytics. Pokud máte ten Shoptet, tak pro přidání do košíku a checkout progress to bude “ecommerce”. Tuto hodnotu zapište do kolonky “Kategorie”.

Pro samotnou akci si vyberte akci události. Znovu použijte přesný text z druhého okna (viz obrázek výše “budoucí mikrokonverze). Vaše se nejspíše budou jmenovat stejně, nicméně je dobré zkontrolovat ve vlastním Analytics. Pokud tedy přidáváme “přidáno do košíku”, vložíme text “add_to_cart”.

Abyste si ověřili, zdali jste toto nastavili správně, klikněte na “Ověřit tento cíl”. Hned vedle vám vyjede konverzní poměr za posledních 7 dní. Pokud bude na 0% nejspíše máte chybu (nebo opravdu nikdo nepřidal nic do košíku).

Pokud je vše v pořádku, klikněte na uložit. 



Teď si můžete dát do druhého dne oddech. Do Google Ads se nám to totiž hned nepropíše. 

 

Import cílů do Google Ads:

Druhý den je však potřeba importovat dané cíle. A jestli jste to zvládli až sem, toto bude jednoduché (za předpokladu, že máte propojené účty).

 

6. Běžte do nastavení konverzí v Google Ads a klikněte na přidat novou konverzi. Otevře se vám okno se 4 možnostmi. Klikněte na tu poslední: “Import”. Po kliknutí se vám rozbalí další nabídka. Vyberte hned první možnost a klikněte na “Pokračovat”. 

Pokud se vám nezobrazí vaše konverze, nejspíše nemáte propojené účty Google Ads a Google Analytics.

 

7. Objeví se vám tabulka s názvy konverzí, které jste si sami vytvořili a pojmenovali. Vyberte první třeba add_to_cart. Klikněte na “Importovat a pokračovat”

8. Máte hotovo! Nyní toto zopakujte pro každou mikrokonverzi, kterou jste si vytvořili. Nelekejte se, že je v přehledu napsáno “dosud žádné konverze”. Oni tam postupně naběhnou. Nyní je stačí přidat či odebrat z kampaní. 

 

Nemám Shoptet

Pokud nemáte Shoptet či jiné krabicové řešení, je nutné si konverzní kódy vygenerovat přímo v Google Ads či Google Analytics a tyto cíle nastavit do zdrojového kódu stránky. I zde můžete nastavit konverzi při kliknutí na button (jako přidat do košíku apod.) případně klasicky zobrazení stránky.

 

 

Potřebujete pomoct s nastavením a správou? Napište nám.