Jak se zbavit zamítnutých reklam v Google Ads?

Zpět na přehled článků
Jakub Vonšák
28.06.2021

Každý se s tím již určitě setkal. Nastaví se kampaň, vymyslí se superúžasný text, grafik připraví krásné obrázky, kampaň se pustí a po chvíli se zjistí, že byla reklama zamítnutá. Bohužel to není nic neobvyklého. Google roboti se stále zdokonalují, pravidla se zpřísňují. Není ojedinělé, že k zamítnutí dojde až po několika dnech (či týdnech) od spuštění kampaně. Během té doby vám kampaň může bez problému běžet a generovat zisky. Bohužel to Google nezajímá. 

Kontrolu v prvotní fázi provádí robot, který se zaměřuje na tzv. trigger věci. Pokud se v některé části reklamy (obrázek, text, url) trigger objeví, robot reklamu zamítne. 

Na co si například dávat pozor: 

  1. Kvalita obrázků - Velmi častý důvod zamítnutí reklamy. Obrázek musí zabírat celý prostor, produkt musí být rozeznatelný, zároveň obrázek nesmí být rušivý a musí být dostatečně ostrý. To, že připadá ostrý vám neznamená, že bude připadat ostrý Googlu. Po několikáté výměně obrázků a opětovném zamítnutí jsem se ptal na zákaznické podpoře, jak definují ostrost. Odpověď je jednoduchá: očima. Problém s kvalitou obrázků lze někdy vyřešit vytvořením koláže obrázku nebo přidáním rámečku (např. s určitou tématikou - Vánoce, Black Friday, Valentýn apod.). 
  2. Interpunkce a jiné symboly - Například když se v textu opakují vykřičníky, otazníky. Různé „nestandarní symboly, např. hvězdičky, lomítka, apod. Velmi časté je vykřičník v dlouhém nadpisu, který není povolen. 
  3. Velká písmena - Je jasné, že se Googlu nebude líbit, když budete psát reklamu caps lockem. Nicméně problémem mohou být i zkratky, jako třeba „ABS“. V těchto případech je možné požádat o manuální kontrolu. 
  4. Alkohol - Ačkoliv je Česká republika na seznamu zemí, kde je možné za určitých podmínek zobrazovat reklamu na alkohol, je to oblast, kterou bude Google posuzovat přísněji. Nejedná se pouze o reklamy na alkoholické nápoje, ale Googlu může vadit i reklama na vinařský set, nebo obyčejnou vývrtku.
  5. Nespolehlivá tvrzení - Neslibujte v reklamách zázraky, např. "S tímto produktem zaručeně zhubnete 10kg“, nebo „Když zainvestujete do našeho produktu, do konce roku vyděláte dvojnásobek“ 

Mezi další důvody patří: 

  • Ochranné známky a symboly
  • Obsah pro dospělé
  • Neidentifikovaná značka
  • Nefunkční cíl
  • Zavádějící design reklam
  • Nevhodný obsah
    a mnohé další 

Jak jsem zmínil na začátku, Google vám může pozastavit i reklamy, které běžely dlouhou dobu bez problémů. Stejně tak se často stává, že ten stejný obrázek v jedné reklamě schválí a v jiné kampani ji neschválí. Ale s tím se bohužel nedá dělat nic jiného, než se odvolat.

Ne vždy musí nutně dojít k zamítnutí celé reklamy. Někdy je zamítnutá pouze část reklamy, např. jeden z obrázků, nebo jeden z nadpisů, či popis. Ve sloupci „stav“ je u takovýchto reklam "Vhodná (s omezením)“. Tady je výhodou, že když kliknete na „upravit“, tak se vám zobrazí přesně v jaké části reklamy je problém.

Pokud jste si jistí, že vaše reklama žádné pravidlo neporušuje, obrázky jsou v pořádku a i přes to Google reklamu zamítne, tak máte možnost odvolání.

Jak odeslat odvolání proti zamítnuté reklamě?

1. Klikněte na záložku reklam v levém menu. 

2. Najeďte myší na nápis "zamítnuto"

3. Ukáže se vám toto sdělení:

4. Klikněte na odvolat se. 

5. Tím se dostanete na novou stránku, kde si vyberete, zdali chce odeslat odvolání jen na tuto jednu reklamu, všechny dotčené v kampani nebo v účtu. Doporučujeme posílat reklamy jednotlivě nebo v jedné kampani, nikoliv za celý účet. 

6. Stačí jen čekat na výsledek. 

Kde zjistím, jestli bylo odvolání úspěšné?

Zda bylo odvolání úspěšné, či nikoliv zjistíte v „historii odvolání“.

1. Klikněte na "nástroje a nastavení“ v pravém horním rohu.

2. Poté v části nastavení (4. sloupeček) klikněte na „správce zásad"

3. Klikněte na „historie odvolání“ v levém menu

Pokud uvidíte, že bylo odvolání částečně úspěšné, tak to znamená, že některé z odvolaných reklam byly schváleny a některé nikoliv. Případně jen určitá část reklamy byla schválena. Přesně z tohoto důvodu doporučujeme posílat odvolání postupně a ne za celý účet. 

V případě, že odvolání nebylo úspěšné, je možné ještě kontaktovat zákaznickou podporu Google. Tuto možnost berte až jako poslední. Prvně reklamu upravte. Tedy opravte chyby dle zásad, pokud došlo k porušení, zkuste nahrát lepší obrázky apod. Pokud to nepomůže, tak se odvolejte. A když to ani to nepomůže, kontaktujte podporu.

Je to boj, který se bude opakovat pořád dokola a dokola. Na druhou stranu možností, jak problému předejít, nebo ho následně vyřešit, je mnoho. Věřím, že se s těmito problémy vypořádáte a přeji všem pevné nervy!