Jak rozdělit performance max kampaně?

Zpět na přehled článků
Veronika Schleiderová
20.02.2023

Performance max mohou být zlatým dolem a nebo také největší noční můrou v Google Ads. Pro mě je to to nejlepší, s čím Google v posledních letech přišel. V dnešní epizodě ze seriálu “Performance max a co s nima” se podíváme na to, jak je v účtu rozdělovat.

1. Nerozdělovat 

První bod a hned nerozdělovat? Pro někoho možná trochu extrémní varianta, nicméně bývá extrémně účinná. Předat systému veškeré otěže a jen sledovat ze sedadla spolujezdce cestu není jednoduché. Zvláště když vám ani neukáže samotnou cestu k cíli. 

Toto nastavení může být pro vás tím klíčovým, avšak nezapomeňte na poučku “Dobrý sluha, zlý pán”. A zde to platí dvojnásob. Co pozorovat, pokud se rozhodnu vytvořit pouze 1 kampaň s jednou skupinou podkladů? Tedy hodit vše do jednoho pytle?
 
1. Zobrazují se mi všechny kategorie nebo je z jedné kyselina, která požírá veškerý traffic? 

2. Nezapomněli jsme přidat signály publika? Přidejte je na celý sortiment. Užitečné jsou například vlastní publika vytvořené z klíčových slov. Pomáhá to systému zaměřit ty správné uživatele. Po pár týdnech si i tyto signály publika sám optimalizuje a “přidá” si do nich dle výsledků další zájmové okruhy.

3. Nebojte se nastavit na začátku strategii maximalizaci konverzí. Takto dáte signál systému, aby testoval bez omezení. Jak s touto strategií pracovat? Stává se vám, že nastavíte performance max a v grafu se vám objeví rychlý nárůst a poté rychlý pád? Přihlaste se k našemu newsletteru, protože jak s tímto naložit si povíme příště. 

2. Rozdělení dle feedu

Většina z nás nakonec skončí s rozdělenými performance max. Ať už chceme nebo ne. Ať už začneme s rozděleným a nebo nás k tomu dokope výkon kampaně “vše v jednom pytli”. Respektive to, že “vše v jednom” kampaň zobrazuje jen určité produkty a třeba 50 nebo i 80 % produktů se vám nezobrazuje. 

Rozdělení může být velmi užitečné. Avšak na co si dát pozor?

1. V rámci jedné kampaně nebo založení nových kampaní? - Rozdělit feed můžete i přidáním další skupiny podkladů. A nebo se rozhodnout založit úplně novou kampaň. Z mých zkušeností je většinou lepší založit kampaň novou. Avšak mé doporučení zní: Otestujte si to sami.

2. Rozšíření URL - Povolení této funkcionality (automaticky je vždy povolená) znamená, že si systém může vymýšlet vlastní texty a posílat uživatele na jakoukoliv z vašich stránek. Tedy i na ty, které máte v jiných kampaních. V nápovědě se sice dočteme, že systém toto rozdělení respektuje. Avšak dle našich zkušeností to tak není.

3. Počítejte s tím, že se vám budou zobrazovat různé reklamy napříč všemi skupinami. Viz screen:

 

 

Znamená to však, že se mi ukázala reklama na sušené ovoce, když člověk hledal oříšky? Možná ano a možná taky ne. 

Už jsme si totiž řekli, že pokud máte zapnuté rozšíření URL, systém si může vytvářet vlastní texty. Je tedy možné, že reklamu ukázal z dané skupiny podkladů, ale podklady si změnil? Odpověď na tuto otázku můžeme hledat třeba v křišťálové kouli. Nicméně nejspíše se shodneme na tom, že na možná/asi/kdyby/nejspíš ty kampaně prostě optimalizovat a vyhodnocovat nemůžeme.

3. Bez skupiny podkladů / reklamy

Máte malý rozpočet. Právě začínáte. Nebo těm maxkám prostě zatím nevěříte. Všechno jsou to validní důvody proto začít s tímto typem kampaně opatrně. 

Věděli jste, že můžete nevyplnit reklamu? A pokud k tomu přidáme vypnutí rozšířené URL, najednou se nám z toho stanou pouze feedové reklamy. Tedy budou se nám ukazovat v Nákupech a dynamickém remarketingu (případně také v dynamické akvizici). Tedy vlastně na těch nekonverznějších místech. V podstatě z toho uděláte takový Smart shopping. 

A poté si můžete hrát s tím, zdali spustíte vše najednou a nebo si toto rozdělíte do více kampaní. Zase záleží na vašem rozpočtu. Pokud máte malý rozpočet (do cca 1000kč/den), nechte na začátek vše v jednom. Pokud větší, otestujte si. 

P.S.: Pokud vám kampaň hlásí chybu, ujistěte se, že jste z reklamy vymazali všechny předvyplněné informace. Většinou máme předvyplněné URL, logo a název firmy. 


4. Bez feedu

Možná novinka a možná tuto možnost používáte již dlouho. Když nastavujete performance max kampaň, tak pokud máte jen jedno CSS/jedno merchant centrum (ano můžete mít více), tak se vám automaticky přidá. A většinou tak toto jen přeskočíte. 

Všimli jste si však křížku? 

 

 

Můžete totiž feed napřímo odstranit. Zde již narozdíl od bodu 3 musíte vyplnit reklamu. Jinak totiž systému nedáte nic a on vás tu kampaň prostě nenechá uložit. 

I zde máme 2 další možnosti. Nechat zapnuté rozšíření URL a nebo ho vypnout. Kdy se rozhodnout pro jedno a kdy pro druhé? 

  1. Mám akci na e-shopu, kterou chci komunikovat - Určitě vypněte rozšíření URL. Chcete komunikovat akci, posílat je na určitou landing page (i kdyby to byla HP). Nechcete, aby si systém splácal vlastní texty.
  2. Chci to posílat na určitou kategorii/produkt - Zase jako výše. Vypněte to.
  3. Chci to posílat obecně na web - Pamatujete si dynamické vyhledávání? Tak toto funguje lehce obdobně, navíc s rozšířením o další umístění (obsah, discovery, YouTube). Nechte tu rozšíření URL zapnuté a do reklamy dejte obecné texty na váš web - konkurenční výhody, doprava zdarma nad XX Kč/eur, kdo jste. 

Tato kampaň získává pomalu více a více místo v našich účtech. Case study s využitím této kampaně i s návodem, jak ji nastavit a optimalizovat již příští měsíc na našem blogu.

Pokud jsem vám v hlavě trochu zavařila, neváhejte se na nás obrátit. Vytvoříme vám audit zdarma, kde vám nabídneme možnosti růstu:

AUDIT ZDARMA: