Umírají vám performance kampaně po pár dnech či týdnech?

Zpět na přehled článků
Veronika Schleiderova
27.07.2022

Maxky, jak jim u nás říkáme, mají často rychlý úspěšný start. Často se však stává, že později jejich výkon klesá. 

1. Zkontrolujte výši ROAS/CPA

Může se stát, že váš cíl je nastaven příliš nízko či příliš vysoko. To poté rozhodí celou kampaň. Je potřeba pravidelně kontrolovat kampaň a posouvat jí směrem k ROAS/CPA, které odpovídá reálným výsledkům. Pokud cílíte na ROAS 500 a po prvních pár dnech vám maxka dotáhne výsledky s ROAS 3000, doporučujeme kampaň zkopírovat a znovu spustit s lehce vyšším ROAS. Proč? Kampaň má vyděláno. A nyní by vám mohla prodělat kalhoty. Pokud zvýšíte ROAS z 500 rovnou na 3000, kampaň tím v podstatě zabijete a nebude se zobrazovat. Jedná se totiž o moc velký skok, a tak ji nakonec budete stejně kopírovat.

2. Přidejte mikrokonverze

Mikro konverze. Neboli - začněte měřit malé cíle. Lidé přidali zboží do košíku. Nebo začali s odbavováním. Případně třeba navštívili více jak X stránek. Strávili na vašem webu X sekund. Testování se meze nekladou. Tyto mikrokonverze pomáhají performance max zachytit, v jaké nákupní fázi se člověk nachází. Pokud máte e-shop na Shoptetu, dokonce tyto mikrokonverze (alespoň košík a začátek checkoutu) budete mít i rovnou v Analytics a nemusíte nasazovat kódy na web. Stačí pouze nastavit cíle.

Více o tom, jak tyto konverze nasadit si povíme v dalším článku.

3. Aktualizujte publika

Ačkoliv statistiky nejsou tak přesné, jak bychom si přáli, určitý insight do kampaně nám dávají. Vaše maxka vám ukáže, kolik lidí (procentuálně) v daném zájmu nakoupili. Ty, které mají vysoká čísla (řádově 70% a výše) se poté vyplatí přidat do signálu publika. Případně můžete experimentovat a založit těmto publikům vlastní skupinu podkladů. Ať už ve stejné kampani či založit novou. 

4. Přidejte klíčová slova

Statistiky kromě zájmů a zájmů o koupi přinášejí také vyhledávací dotazy. A to nejen ty, u kterých došlo ke konverzi. Ale všechny, které spustily reklamu. Na danou skupinu klíčových slov stačí kliknout. Poté se vám rozbalí seznam. Celý sloupec najednou zkopírujte a vložte do publika na základě klíčových slov. Sami se vám automaticky rozdělí. Jen nezapomeňte vymazat pomlčky a příp. čísla, která se vám nakopírují ze seznamu. Viz photo níže:

5. Duplikujte skupinu podkladů

Duplikace podkladů občas obnoví celou kampaň. Pokud toto uděláte, nezapomeňte skočit do zápisů produktů a vybrat ty, které mají v dané kampani běžet. Kopírování totiž přenese podklady a produkty z feedu. Už však nevyloučí ty, které jste měli vyloučené v originální skupině podkladů.

(stačí kliknout na tři tečky v pravém horním rohu, poté klikněte na “duplikovat tuto skupinu podkladů)

6. Zkopírujte celou kampaň

Pokud vám žádný z tipů nezabere, občas jediné, co je potřeba udělat je zkopírovat celou kampaň. Tu zkopírujete jednoduše skrz Google Editor. Jen pozor. Pokud cílíte jen na nové zákazníky, editor toto cílení nezkopíruje a je jej potřeba znovu zapnout přímo v systému Google Ads.

 

 


Co jsou performance max a jak je používat?

Performance max kampaně, alias PM, jsou nejnovějším typem kampaní v Google Ads. V podstatě kombinují téměř všechny ostatní typy reklam - vyhledávací, obsahová i nákupní. A také všechny funnely - akvizici i remarketing. Jednoduše mají mít maximální záběr pro teoreticky maximální výkon. Jedná se o aktuálně nejvýkonnější typ kampaní v celém Google Ads a proto by ve vašem účtu neměly chybět.

-> celý článek


Jak se připravit na budoucnoust bez cookies?

Poslední roky na nás téma ohrožení soukromí na internetu vyskakuje z každého rohu. GDPR, e-privacy a množství dalších termínů, které způsobují vrásky ne jednomu online businessu. Ačkoliv existuje nespočet možností jak se ukladaní cookies bránit a i tomu, že ve skutečnosti nejde o reálné sledovaní konkrétního užívatele, celosvetově vzniká mnoho hnutí pro zastavené poskytovaní souborů cookie třetím stranám.

-> celý článek