O PPC koluje po internetu a mezi lidmi spousty mylných informací. Často za to mohou nedostatečné znalosti, neomylné zdroje typu “můj známý povídal” či nepochopení systému ze zmatečných návodů na internetu, které vedou jen do finanční ztráty. Podívejme se tedy na několik mýtů, se kterými se setkáváme.
Jak si vedete v PPC kampaních ve srovnání s konkurencí? Kde víc přitlačit s nabídkou nebo rozpočtem a jak si poradit s vyladěním klíčových slov? Na to se podíváme v Google Ads v sekci Statistiky aukcí. Na začátek je potřeba upozornit, že data s ohledem na konkurenci lze sledovat pouze ve vyhledávací síti a v Nákupech a nevypovídají nic o nastavení kampaní a reklam ostatních inzerentů. Údaje pouze poskytují informace z aukcí, kterých se vaše reklamy zúčastnily spolu s uvedenou konkurencí, přičemž nastavení kampaní mohou být odlišná.
Scalovanie je proces, ktorý väčšinou prichádza po tom ako máme etablovanú reklamu a chceme ju „povýšiť“ na lepší výkon. To však dosiahnuť je čím ďalej väčší challenge. Čím je viac špecifické a menšie publikum rastie aj CPM a to často spôsobí nechcený dopad na výšku CPA. Aby sme si to však celé uľahčili existuje akási silná Facebook päťka o ktorej sa začína čo raz viac rozprávať. Pamätáme si časy kedy bolo potrebné kampane rozložiť ako kocky z Lega ale to už sa zdá, že je na dobro za nami. Facebook a jeho machine learning stále napreduje tak by bola škoda sa toho nechytiť všetkými piatimi.
Věříme, že může být dost oborů, kterým Instagram vydělává zlatý důl. Dokážeme si to představit zejména u služeb a ty pravda moc neděláme, jsme holt eshopáři. Neznamená to však, že na Instagram žehráme. Nahlížíme na něj jako na novou PR platformu, kde jako značka můžete nechat nahlédnout zákazníky za oponu (často se děje pomocí stories) a budovat s nimi vztah, což je také velmi důležitá součást marketingu.
Skóre relevantnosti na Facebooku je metrika v rozmedzí 1-10 a interpretuje sa ním reakcia publika na reklamnú kampaň. Ako je možne si logicky vyvodiť, čím vyššia hodnota tým vyššia relevantnosť. Dalo by sa aj povedať, keď je vyššia hodnota tým je pravdepodobnejšie, že Facebook umiestni vaše reklamy pred správne publikum. A ako bonus môžeme očakávať nižšiu cenu. V roku 2019 Facebook rozdelil skóre relevantnosti alebo rozšíril o tri dimenzie. Každá z nich ma plniť inú úlohu a cieľom rozdelenia bolo poskytnutie detailnejších informácií z čoho sa následne dá analyzovať, kde je existuje priestor na zlepšenie.
Pokud jste již někdy vyzkoušeli kampaň v obsahové síti Google Ads, pak jistě víte, že v ní snadno můžete zasáhnout velký počet uživatelů, avšak často vám tato kampaň přinese jen velmi málo konverzí a výsledky se výrazně liší od vašeho očekávání i přesto, že jste zvolili užší cílení podle záměru kampaně.
Vyhodnocování kampaní patří ke klíčovým úkolům každého PPC specialisty či majitele e-shopu. Jedná se o natolik komplexní činnost, že nelze napsat návod na to, jak nejlépe vyhodnocovat vaše konkrétní kampaně. Přinášíme vám však 3 tipy, které by vám vyhodnocování usnadní. Srovnejte si různá časová období, avšak porovnávejte hrušky s hruškami, porovnávejte své kampaně v kontextu a nespoléhejte se jen na 1 typ dat.
Inzerce na Google má spoustu možností. Od nákupů přes vyhledávací kampaně po reklamu v obsahové síti na partnerských webech. Právě v obsahových kampaních se můžete setkat s umístěním gmail či mobileapp: gmail. Dle výsledků lze toto umístění, stejně jako jakékoliv jiné, vyloučit. Avšak není možné ho přidat a cílit na umístění v Gmailu. Proč?
Výběrem agentury proces nekončí. Nyní je potřeba umožnit agentuře přístup do vašeho účtu (a případně nastavit remarketingové a konverzní kódy). V tomto článku naleznete podrobný návod k tomu, jak přidat přístup agentuře v reklamním systému Google Ads, Sklik i Facebook Business Manageru.
Katalogový prodej neboli dynamické reklamy vám při správném nastavení budou velmi efektivním generátorem konverzí. Tento typ kampaní umožňuje zobrazovat uživatelům přesně to zboží, které si prohlíželi, přidali do košíku nebo lze takto cílit i akvizici na podobná publika vašich zákazníků.